tisdag 16 augusti 2011

I


Jag är den som kämpar för någonting som jag hoppas finns. 
Jag är den som dansar tango på egen hand, en boxare utan boxarsäck. 
När du väl vill ha din match, är den slut.

Jag är allt eller inget, jag är på toppen och på botten.
Jag faller aldrig lätt, men när jag väl faller - faller jag fullständigt.

Under hundratals nätter har det funnits någon vid min sida, men under tusentals nätter har jag somnat på egen hand. Och jag överlevde.

Jag är den som tänker för mycket, vill för mycket och törs för lite.
Rädsla och vilja går sällan hand i hand.
Du är den som drömmer för mycket och vill för lite.
Egoism och dubbelspel går sällan hand i hand.

Jag är den stöter bort dig för att se om du vågar stanna kvar.
Jag är den som har svårt att slå av när jag väl har slagit på.
Jag är den som sällan ger en chans och när jag väl gör det ger jag för många.
Du är den som brukade din andra chans innan du visste att du fått den.

Våga inte ropa mitt namn, viska det inte ens.
Jag är den du inte visste att du behövde.
Du kan inte sakna någonting du aldrig haft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar